Leijonat rakensivat grillikodan Jauhojärven rantaan

LC Suonenjoki / Soitun toteuttama grillikota ja halkovaja sijaitsevat Jauhojärven rannalla, kuntopolun ja lasten Metsämansikka-puiston vieressä Vanhallamäellä.

• Pääurakoitsija: LC Suonenjoki / Soittu
  • Rakennusurakointi: Talkoolaiset, noin 400 tuntia
  • Työmaapäällikkö: Alpo Rantala
  • Varaston vesikourut ja syöksytorvet: paikallinen VesiVek
  • Sahanpuru: Iisveden Metsä
  • Halot: Arvo ja Helka Ylönen
  • Traktori-, ynnä muuta apua: Vanhamäen henkilöstö
  • Yhteistyökumppanit: Suonenjoen kaupunki ja Vanhamäki

Hankkeen kokonaiskustannukset olivat 6000 euroa. Avustusta antoi Arne Ritari -säätiö.

Grillikota- ja halkoliiterihanke, on ollut vireillä vuosia. Toteutukseen haettiin avustusta ja myös saatiin. Myös grillikodan sijoituspaikkaa klubissa mietittiin perusteellisesti.

Tavoitteena on, että kodalle on mahdollisimman paljon käyttöä. Siksi paikaksi valikoitui tämä paikka, joka on kaupungin ylläpitämän kuntopolun ja ladun varrella sekä jo olemassa olevan Metsämansikka-puiston läheisyydessä Jauhojärven rannalla.

Grillikota on 50-vuotiaan LC-Suonenjoki Soittun juhlavuoden aktiviteetteja. Juhlavuoden kunniaksi klubi on jakanut avustuksia yli 4000 euroa.

Saajia ovat olleet muun muassa Suonenjoen kaupungin ja seurakunnan nuorisotoimi, partiolaiset, kehitysvammaisten Partaharjun leiriläiset, Kuulohuolto ry, Suonenjoki Seura ja Voimaa vanhuuteen -hanke. Lisäksi jouluista apua on kaupungin sosiaalitoimen ja seurakunnan diakoniatyön kautta ohjautunut perheille. Perinteisesti myös Lions Quest -koulutusta on rahoitettu.